Általános szerződési feltételek

Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket mely Ön és BallArt Kft között, az ajánlat tétel elfogadásával szerződésként létrejön. Továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására. Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, abban az esetben vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek egyikén.


A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai

  • Név: BallArt Kft

  • Székhely: 1113 Budapest, Elek utca 3. 

  • Adószám: 

  • Cégjegyzékszám: 

  • Kapcsolattartó neve: Balla György

  • Számlavezető bank: 

  • Számlaszám: 

  • IBAN: IBAN: 

  • SWIFT / BIC code: 

  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: 

(továbbiakban Eladó)


A webáruház elérhetőségei

  • Levelezési cím: 

  • Telefonszám: 

  • A cég elektronikus elérhetősége: 

  • A webáruház domain címe: 

 

Tárhelyszolgáltató adatai​

  • Üzemeltető: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.

  • Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4.

  • Az adatok kezelésének (szerverek üzemeltetési) helye: 1136 Bp., Victor Hugo u. 18-22.

  • Telefonszám: +36-1-789-2789

  • E-mail: iroda@tarhely.eu

  • Weboldal: www.tarhely.eu

 
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
A webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így a termék tényleges színe, formája, mintázata vagy kiegészítői nem mindig egyezik meg a képen látottakkal. A termék mellett található vételár mindig a kiválasztott termék bruttó ára. A termék ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazza.
A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek és nem kerül iktatásra. A szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem utal.


A rendelés menete


1. A termék kiválasztása
A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb ismertetőjét.


2. A termék kosárba helyezése
A termék darabszámának és ahol lehetőség van, a minták, attribútumok megadását követően a vásárló a KOSÁRBA gombra kattintva tudja egy virtuális kosárba helyezni a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.


3. A kosár tartalmának megtekintése
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben megváltoztathatja azt, adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor azt az "X" gombbal teheti meg.
A MEGJEGYZÉS szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg információkat a rendelésével kapcsolatban. Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek darabszámának és árának ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben kattintson a FIZETÉS gombra.


4. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása
A rendelés során a szállítással kapcsolatos adatok (név, cím, e-mail cím, telefonszám) megadása szükséges. A webáruházrendszer a szállítási adatokat automatikusa tárolja, mint számlázási adat. A rendelési adatok megadása során Önnek lehetősége van a termék átvételi módját kiválasztani.


5. A rendelés ellenőrzése
A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, visszatérhet, hogy adatait, vagy kosarát módosítsa.


6. A rendelés véglegesítése
Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben a PLACE ORDER gomb megnyomásával küldje el rendelését. A rendelés elküldésével elfogadja a webáruház Általános Szerződési Feltételeit és tudomásul veszi, hogy a rendelés fizetési kötelezettséggel jár.
A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.


Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett találhatók. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt látható.


Eljárás hibás ár esetén
Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.


A rendelés feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 15 óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.


A rendelés teljesítése belföldi megrendelés esetén
A megrendelt termékeket 8-14 munkanapon belül kiszállítjuk. Amennyiben az Eladó, a szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb harminc napnál nem később a fogyasztó részére visszatéríteni.


Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.


Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható szállítási időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos egyeztetés esetén hívja a webáruház telefonszámát. Eladó köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül - 48 órán belül - visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
Személyes átvételi mód esetén kérjük minden esetben várja meg az értesítést az átvétel lehetőségéről, melyről e-mailben vagy telefonon adunk tájékoztatást.


Fizetési módok

  • Utánvét: A megrendelt termék értékét a termék átvételekor fizetheti.

  
Termék ellenőrzése
Termék ellenőrzés: A vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Mennyiségi reklamáció, illetve sérülés miatti reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (tehát a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

Szállítási módok

  • Személyes átvétel: Személyes átvétel esetén Ön az általunk megadott üzlethelyiségben (2000, Szentendre Bercsényi u. 3.) tudja átvenni a megrendelt terméket. Személyes átvétel díja ingyenes.

  • Házhoz szállítás: Amennyiben ezt a szállítási módot választja, úgy a futárszolgálat házhoz viszi Önnek a csomagját. A kézbesítés munkanapokon 8 - 17 óra között történik. Amennyiben az első kézbesítés sikertelen, a futár egy értesítőt hagy a postaládában. Az értesítőn található telefonszámon Ön fel tudja venni a kapcsolatot a futárszolgálattal és másik szállítási időpontot tud megadni. Az online csomagkeresés funkció segítségével a nap bármely szakában elérhető a csomagtörténet. A szállítás díja belföldön 1890 Ft. 


A szállítástól való elállás
Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor. Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.
A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.


A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget - ideértve a kiszállítási költséget is - visszafizeti a fogyasztó részére.
Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. 
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.


A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása, vagy felmondása esetén
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül további pénzbeli követelésre feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető olyannak, mint amit a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett opciót (előre kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülése érdekében el kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó részére az így kifizetett összeget visszatéríteni.


A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén
Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázási cím: 1113 Budapest Elek utca 3.
Email cím: ballartkeramia@gmail.com

Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó  vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.
Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.


A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;


Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett; kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban.
Az ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 70 537 3681
Az ügyfélszolgálat e-mail címe: ballartkeramia@gmail.com

 
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. 
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó az Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni: 
Levelezési cím: 1113 Budapest, Elek utca 15. 1. em. 1a.
Telefonszám: +36 70 5373681
Email cím: ballartkeramia@gmail.com

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. 
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. 
Telefon: +36 -1-391-1400 
Fax: +36-1-391-1410 
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

Békéltető Testület
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: hkik@hkik.hu;


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008, 
Fax száma: 88/412-150 
Név: dr. Vasvári Csaba elnök 
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu

Bírósági eljárás 
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  
az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. 
Az online vitarendezési platform  az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Hatályba lépés dátuma: 2020.06.01.

Adatkezelési tájékoztató

Az adatkezelő, melynek adatai:

  • Név: BallArt Kerámia Kft.

  • Székhely: 1113 Budapest Elek utca 15. 1. em. 1a. 

  • Cégjegyzékszám: 01 09 283832

  • Adószám: 25588253-1-43

  • E-mail cím: ballartkeramia@gmail.com

  • Telefonszám: +36 70 537 3681

(a továbbiakban Szolgáltató, vagy Adatkezelő) az alábbi tájékoztatónak veti alá magát:

Az Európai parlament 2016. április 27-én hozott, 2018. május 25-től érvénybe lépő 2016/679 számú rendelete alapján, a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről, védelméről, szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK számú Általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről az alábbi tájékoztatást adjuk.

Érintett weboldal, ahol az adatkezelés történik jelen tájékoztató szerint: http://www.ballartkeramia.hu

Az adatkezelési tájékoztató online elérhetősége: http://www.ballartkeramia.hu/terms-conditions (az Adatkezelési tájékoztató módosításai, frissítései ezen a webcímen történő közzététellel lépnek hatályba)

Fogalmi definíciók

  • Személyes adat
    Bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, vagy más jellemző tényező alapján azonosítani lehet.

  • Adatkezelés
    Az adatkezelés a személyes adatok körében magában foglalja a személyes adatok felvételét és tárolását, feldolgozását, hasznosítását, továbbítását, nyilvánosságra hozatalát, megváltoztatását és a további feldolgozásuk megakadályozását.

  • Adatkezelő
    Az a személy vagy szervezet, aki / amely az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja.

  • Adatfeldolgozó
    Az személy vagy szervezet, aki / amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – az adatok feldolgozását végzi.

  • Az érintett hozzájárulása
    Az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja cselekedet útján a rá vonatkozó személyes adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez.

  • Adatvédelmi incidens
    A biztonság olyan sérülését értjük ez alatt, amely a személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

A személyes adatok kezelésének módja

  • Jogszerűség
    A személyes adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni.

  • Célhoz kötöttség
    A személyes adatok gyűjtése csak jogszerű és egyértelműen meghatározott célból történhet.

  • Adattakarékosság
    A személyes adatok kezelése során a kezelt adatok körét a szükségesre kell korlátozni.

  • Pontosság
    A pontatlan személyes adatokat haladéktalanúl törölni, vagy javítani kell.

  • Korlátozott tárolhatóság
    A személyes adatok tárolásának úgy kell megvalósulnia, hogy az érintettek azonosítását csak addig teszi lehetővé, míg az adatkezelés célja teljesül.

  • Integritás és bizalmas jelleg
    A személyes adatok kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve.

  • Elszámoltathatóság
    Az adatkezelő felelős az adatvédelmi alapelveknek való megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására

  • Az érintettek köre
    A webáruház összes regisztrált felhasználója, és összes vásárlója.

  • Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje
    Amennyiben a felhasználó törli a fiókját a webáruházból, akkor a kezelt személyes adatai azonnal törlésre kerülnek, kivéve a számviteli bizonylatok, melyeket a 2000. évi C. számviteli törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni.

  • Lehetséges adatkezelők, akik a személyes adatok megismerésére jogosultak
    A személyes adatokat az adatkezelők, és azok munkatársaik kezelhetik.

  • Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése
    Az érintett kérelmezheti, hogy az adatkezelő által kezelt, az érintettekre vonatkozó adatokat adják ki részére, vagy helyesbítsék, vagy töröljék, és rendelkezhet az adatkezelés korlátozásáról is, illetve bármikor visszavonhatja az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulását. Mindezeket az adatkezelő adatainál található elérhetőségek bármelyikén tudja az érintett az adatkezelő felé jelezni postai úton, vagy e-mailen, vagy telefonon.

  • Az adatkezelés jogalapja

    • az érintett hozzájárulása

    • a 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése alapján:
      “A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.”

    • kötelező adatkezelés a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény alapján

  • Tájékoztatás
    Tájékoztatjuk, hogy az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, de adatszolgáltatás szükséges a rendelések teljesítéséhez, ezért ha Ön az adatkezeléshez nem járul hozzá, akkor az Ön rendelését nem fogjuk tudni teljesíteni.

 

Adatfeldolgozók

  • Tárhely szolgáltató
    Neve: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
    Székhelye: 1144, Budapest, Ormánság u. 4.
    Adatok kezelésének (szerverek üzemeltetési) helye: 1136 Budapest Victor Hugo u. 18-22.
    E-mail: iroda@tarhely.eu
    Weboldal: www.tarhely.eu
    Telefon: 06-1-789-2-789

    A kezelt adatok köre az érintettek által megadott összes személyes adat.
    Az érintettek köre a weboldal összes látogatója.
    Az adatkezelés célja a webáruház megfelelő üzemeltetése.
    Az adatkezelés időtartama az érintettektől érkező törlési kérelemig, vagy az adatkezelő és az adatfeldolgozó közötti szerződés megszűnéséig.
    Az adatfeldolgozás jogalapja az érintett hozzzájárulása, illetve az 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése és az 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdése.

  • Cookie-k (sütik) kezelése
    Az adatkezelő a webáruház üzemeltetéséhez kis adatcsomagokat (ún. “sütiket”) helyez el a látogatók számítógépén. Ezeknek a sütiknek egy része személyes adatokat nem tartalmaznak, kezelésükhöz az érintettek előzetes hozzájárulása nem szükséges. Ezeket az adatokat olvassa vissza a weboldal egy a látogató későbbi látogatása (weboldalra történő visszatérése) során, valamint az aktuális munkamenet (látogatás) során, hogy a webáruház alapvető folyamatait (kosár, megrendelés leadása) a látogatók számára biztosítani lehessen.


Alapértelmezés szerint a weboldal használ olyan sütiket is, melyek pl. a böngészési élményeket követnek, névtelen statisztikákat készítenek.... Továbbá Ön megakadályozhatja, hogy ezek a sütik az Ön személyes adatait összegyűjtsék az alábbi gombra kattintással:

[ Törölje a weboldal cookie-ait. ]

  • Követés elleni védelem
    A követés elleni védelem egy olyan funkció, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy letiltsák azt, hogy a webhelyek bármely célból nyomon követhessék őket, beleértve az elemzési szolgáltatások, hirdetési hálózatok és szociális platformok használatát. A nem nyomon követhető opciók számos böngészőben érhetők el, többek között:

    • Firefox

    • Chrome

    • Safari (angolul)

    • Opera (angolul)

Ha engedélyezi a követés elleni védelmet a webböngészőben, a Google Analytics tiszteletben fogja tartani a választását. Nem fogják követni. Emellett Ön kiválaszthatja a weboldal statisztikáinak összevonását és elemzését;

Ha letiltotta az összes cookie-t a böngészőből, továbbra is gyűjtünk általános adatokat a böngészésről (például a látogatónk rekordját a weboldalunkról), de kevésbé pontosak lesznek, és a látogatását nem fogják követni.

  • Szállítás
    Neve: Fürgefutár.hu
    Székhelye: 1122 Budapest, Maros utca 12.
    Adatok kezelésének helye: 1063 Budapest, Szinyei Merse u 10.
    E-mail: sales@furgefutar.hu
    Weboldal: furgefutar.hu
    Telefon: +36-1-900 9669
    A kezelt adatok köre az érintettek által megadott szállítási adatok (név, cím, telefonszám).
    Az érintettek köre a weboldal összes vásárlója, aki a rendelését kiszállítással veszi át.
    Az adatkezelés célja a megrendelt termékek házhoz szállítása.
    Az adatkezelés időtartama a kiszállítás befejezéséig.
    Az adatfeldolgozás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, illetve az Infotv. 5. § (1) bekezdése.

 

Hírlevél

  • Az adatkezelő nem küld kéretlen reklámüzenetet.

  • A  gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a alapján reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - kizárólag akkor küldhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult, továbbá a reklám címzettje a reklám küldéséhez szükséges személyes adatainak kezeléséhez is előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.

  • Az adatkezelő biztosítja a címzetteket arról, hogy az adatkezelő bármely elérhetőségére érkezett leiratkozási igénynek eleget tesz, és minden olyan személyes adatot töröl, aminek kezelése kifejezetten a hírlevél küldéséhez volt szükséges. Ezután a reklám címzettjének (aki a leíratkozási igényét jelezte), további reklám célú üzenetet (hírlevelet) nem küld.

  • Az adatkezelő biztosítja a címzetteket arról, hogy az adatkezelő bármely elérhetőségére érkezett adat helyesbítési igénynek eleget tesz.

  • A kezelt adatok köre az érintettek által, a hírlevél feliratkozáskor megadott személyes adatok (név, e-mail cím, feliratkozás időpontja, IP cím)

  • Az érintettek köre a hírlevélre feliratkozók.

  • Az adatkezelés célja a hírlevelek kiküldése azok számára, akik a hírlevélre feliratkoztak.

  • Az adatkezelés időtartama az érintett hozzájárulásának visszavonásáig, vagyis a leiratkozásig.

  • A személyes adatokat az adatkezelők, és azok munkatársaik (pl. marketing munkatársak) kezelhetik.

  • Az adatfeldolgozás jogalapja a Felhasználó hozzájárulása, illetve az Infotv. 5. § (1) bekezdése.

  • Tájékoztatjuk Önt, hogy a hírlevelek fogadásához Önnek meg kell adnia személyes adatait. Amennyiben nem adja meg személyes adatait, vagy az adatkezeléshez nem járul hozzá, ebben az esetben nem tudjuk biztosítani Önnek a hírlevelek küldését.

 

Panaszkezelés

  • A kezelt adatok köre az érintettek által, a panasz benyújtásakor megadott személyes adatok (név, e-mail cím, telefonszám, rendelésazonosító, számlázási, és szállítási cím)

  • Az érintettek köre a panaszokkal élő összes érintett.

  • Az adatkezelés célja az esetlegesen felmerülő, a webáruházzal, a rendeléssel, vagy bármi egyéb, ezekhez kapcsolódó panaszok kezelése, kivizsgálása, megoldása.

  • Az adatkezelés időtartama a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 évig.

  • A személyes adatokat az adatkezelők, és azok munkatársaik (pl. ügyfélszolgálati munkatársak) kezelhetik.

  • Az adatfeldolgozás jogalapja az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés c) pont, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése.

  • Tájékoztatjuk Önt, hogy a panaszkezeléshez Önnek meg kell adnia személyes adatait. Amennyiben nem adja meg személyes adatait, vagy az adatkezeléshez nem járul hozzá, ebben az esetben nem tudjuk biztosítani az Ön panaszának a kezelését.

 

Közösségi hálózat

  • Közösségi hálózat tagjai: Google+, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube.

  • A kezelt adatok köre az érintettek által, a különböző közösségi weboldalakon regisztráltak nevei, és profilképei.

  • Az érintettek köre azok a látogatók, akik valamilyen közösségi weboldalon regisztráltak, és kedvelték az adatkezelő weboldalát.

  • Az adatkezelés célja a weboldal népszerűsítése az egyes közösségi weboldalakon történő kedvelésekkel, megosztásokkal.

  • A személyes adatokat az adatkezelők, és azok munkatársaik (pl. marketing munkatársak) kezelhetik.

  • Az adatfeldolgozás jogalapja az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés c) pont, az Infotv. 5. § (1) bekezdése alapján.

  • Az adatkezelés nem az adatkezelő weboldalán, hanem az adott közösségi weboldalon történik, így az adatkezelés időtartamára, és módjára az adott közösségi oldal szabályzata vonatkozik.

 

Egyéb adatkezelések

  • Amennyiben az érintetnek valamilyen problémája vagy észrevétele lenne az adatkezelő által részére nyújtott szolgáltatással kapcsolatban, akkor azt jelezheti az adatkezelő bármely elérhetőségén.

  • Az érintettektől az adatkezelő felé bármely kommunikációs csatornán beérkező adatokat az adatkezelő legfeljebb 2 év múlva törli, kivéve ha erre valamilyen más törvényi kötelezettség (pl. panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény) nem kötelezi.

  • Az adatkezelő köteles az adatok közlésére, átadására amennyiben jogszabályi felhatalmazás alapján egy erre jogosult szerv megkeresi.

 

Érintettek jogai

  • Hozzáférés joga
    Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelő részéről visszajelzést kapjon az érintett személyes adatainak kezelésének tényéről, és amennyiben az adatkezelő kezeli az érintett személyes adatait, úgy az érintett hozzáférést kapjon a kezelt személyes adatokhoz.

  • Helyesbítéshez való jog
    Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől kérje a hibás, vagy hiányos személyes adataira vonatkozó helyesbítést.

  • Törléshez való jog
    Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől kérje az általa kezelt, az érintettre vonatkozó személyes adatok törlését, kivéve, ha ez valamilyen jogszabályi kötelezettségbe nem ütközik (pl. számviteli törvény).

  • Elfeledtetéshez való jog
    Amennyiben az adatkezelő nyilvánosságra hozott valamilyen személyes adatot, amit ezt követően törölni köteles, úgy minden elvárható és ésszerű lépést meg kell tennie ahhoz, hogy a nyilvánosan elérhető (pl. publikus link) személyes adatok is törlésre kerüljenek.

  • Adatkezelés korlátozásához való jog
    Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelő az adatok kezelését korlátozza, amennyiben az alábbiak valamelyike felmerül:

    • a személyes adatok pontatlanok, ez esetben az adatkezelés korlátozása arra az időszakra terjedhet, amíg az adatkezelő az adatokat nem ellenőrzi

    • jogellenes adatkezelés történt, de Ön nem kéri az adatainak törlését, csak kezelésüknek korlátozását

    • az adatkezelőnek már nincs szüksége az Ön személyes adatainak kezelésére, de Ön szeretné, ha nem törölnék őket, pl. jogi igények előterjesztéséhez

    • az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, ez esetben az adatkezelés korlátozása arra az időszakra terjedhet, amíg ki nem derül, hogy az adatkezelő indokai elsőbbséget élveznek e az Ön indokaival szemben

  • Adathordozhatósághoz való jog
    Az érintett jogosult az általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatokat

    • az adatkezelőtől megkapni széles körben használt, tagolt, géppel olvasható formátumban

    • más adatkezelő(k)höz továbbítani

    • továbbíttatni az adatkezelő segítségével más adatkezelőhöz, amennyiben az adatkezelés automatizált módon történik és az adatok kezelése az érintett hozzájárulása alapján, vagy szerződéses jogalapon történik.

  • Tiltakozáshoz való jog
    Az érintett jogosult tiltakozni a saját személyes adatai kezelése ellen, bármely, a saját helyzetével kapcsolatos okból, vagy közvetlen üzletszerzés esetén.

  • Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén

 

Intézkedési határidő

  • Amennyiben az érintett valamilyen kérelmet nyújt be az adatkezelőnek az adatok kezelésével kapcsolatban, akkor az adatkezelő 1 hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedésről.

  • Indokolt esetben, a késedelem okának megnevezésével, legkésőbb a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül az adatkezelő 2 hónappal meghosszabbíthatja az intézkedésről szóló tájékoztatás határidejét.

  • Amennyiben az adatkezelő nem kíván intézkedést hozni a kérelem miatt, úgy erről az érintettet a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül értesíti, és tájékoztatja arról, hogy az érintettnek jogában áll panaszt benyújtani bármely  független felügyeleti hatósághoz, valamint bírósághoz is fordulhat panaszával kapcsolatban.

 

Adatkezelés biztonsága

Az adatkezelő és az adatfeldolgozó(k) minden ésszerű és elvárható módon biztosítják az adatok biztonságos kezelését, és védelmét az adott helyzetnek megfelelő szervezési és technikai intézkedésekkel, mint pl:

  • az adatok titkosítása

  • az adatok kezelésére használatos eszközök és rendszerek megfelelő üzemeltetése, karbantartása

  • technikai hiba esetén az adatok biztonságos helyreállítása

Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

  • Amennyiben az adatvédelmi incidens az érintettre nézve valószínűsíthetően magas kockázattal jár, úgy az adatkezelő az érintettet azonnal tájákoztatja az adatvédelmi incidensről. E tájékoztatónak tartalmaznia kell:

    • az adatvédelmi incidens jellegét

    • a valószínüsithető következményeket

    • az adatvédelmi incidens nyomán tervezett és hozott intézkedéseket

    • egy, a további további tájékoztatást nyújtó személy nevét, elérhetőségét

  • Adatvédelmi incidens esetén az érintettet tájékoztatni nem szükséges, amennyiben az alábbiak bármelyike fennáll:

    • az adatkezelő olyan szervezési vagy technikai intézkedésekett tett, melyek hatására az incidens által érintett személyes adatok az arra jogosulatlanok számára értelmezhetetlenek (pl. titkosítás)

    • az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem járt magas kockázattal egyetlen érintettre nézve sem

    • a tájékoztatás indokolatlanúl nagy terheket róna az adatkezelőre, ilyen esetben az érintettek tájékoztatását nyilvánosan közzétett információk segítségével kell biztosítani

  • A felügyeleti hatóság az adatvédelmi incidens kockázatának mérlegelése után, amennyiben azt magasnak ítélte, és amennyiben az adatkezelő az érintetteket még nem tájékoztatta, elrendelheti a tájékoztatási kötelezettséget az adatkezelő számára.

 

Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak

Az adatkezelő a természetes személyek adataira vonatkozóan, kockázattal járó adatvédelmi incidenst az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak legkésőbb 72 órán belül köteles jelenteni, miután az incidens az adatkezelő tudomására jut. Amennyiben több mint 72 óra elteltével tesz eleget a bejelentési kötelezettségének, úgy a késedelmet indokolnia szükséges.

Panasztételi lehetőség

  • Az adatkezelő jogsértése ellen a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni panasszal:

 

Jogszabályi háttér

  • A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)

  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről

  • A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről

  • 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)

  • 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról

  • 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;

  • 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)

  • 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról

  • 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)

  • 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)